lördag 2 november 2013

Alltså, jag håller ju på att lära mig det här med gitarr och med tanke på att jag lär mig själv så går det faktiskt jävligt bra! Så innan idag frågade Malin om jag har kommit långt på min examinationsuppgift nu när jag haft hela dan på mig att skriva.
Jag : jag har spelat gitarr. I tre timmar.
Malin : jaha? Uppgiften då?
Jag : jo men jag började och fastnade, så då övade jag på gitarren istället. Måste öva på att våga sjunga med, det är ju gitarr och sång som kommer vara min grej i bandet sen.
Malin : okeeeej.
Jag : fast om man går efter min dröm, den jag haft sen jag var barn. Då är gitarr och sång min huvuduppgift MEN vissa låtar kör jag på trummor så då puttar jag bort ordinarie trummis och kör mina låtar.
Malin : du är ju sjuk i huvudet.
Jag : ärligt? Vafan då för?! Man SKA ha drömmar och jag LÄR mig ju gitarren själv!
Malin : förlåt. Givetvis.
Jag : vänta du bara. När du står längst fram i publikhavet när jag gör mitt oväntade byte från gitarr till trummor och du stoltserar med att du känner mig.. ja, har du otur så är det du som får skämmas.
Malin : ........

För övrigt har vi vart på bio ikväll. Insidious 2. Jag brukar sällan skrika högt till skräckfilm, men skräckfilm på bio är alltid bäst. Och insidious är faktiskt ganska otäck. Så jag skrek med hela kroppen. Typ 8 gånger. ;)
När vi kom hem för en stund sen sa jag till malin att jag ska upp och skrämma henne inatt.
Malin : du, gör du det så dödar jag dig!
Jag : håll dig jävligt passiv, hjärtat - den dagen jag är död skrämmer jag dig tio gånger värre!
Malin : sluta.. ärligt..

;)
God natt.

Inga kommentarer: