fredag 11 oktober 2013

Jag har ju vetat länge att min hjärna överarbetar allt och att jag har svårt att släppa saker som både sägs och görs. Det är till min nackdel.

Jag kan inte som många andra skaka av mig nåt som sagts om det är nåt jag funderar över, utan det bryts ner i mitt huvud gång på gång, jag plockar isär varenda liten vokal och varenda liten tanke för att greppa det hela. Ibland (när man spenderat både tid och energi) så lyckas jag lösa gåtan. (Människor är svåra djur) Då släpper jag det. Ibland lyckas jag inte och då är det oftast för att jag har någon känsla kopplat till det hela. Jag känner mig själv och jag har lärt mig exakt hur jag fungerar och det är bra, men jag är ingen expert på hur ANDRA fungerar alla gånger.

Ibland är vissa saker svårare att erkänna, främst för sig själv. Men om man vågar göra det är det lättare att faktiskt prata med andra om det man funderar på.

Inga kommentarer: