fredag 27 september 2013

Sjuk! IGEN!

Min förkylning var såå på väg tillbaka, hade bara hostan kvar! Och nu har den återuppstått som ett brev på posten. Började känna mig febrig igår, men tänkte att jag kan vara lite lustig av mediciner och det (kommer till det sen).
Imorse vaknade jag av att jag inte kunde svälja mitt eget saliv, som tur är hade Mallan både halstabletter och Alvedon.
Jag som ställt klockan för att promenera nu på morgonen. Och shoppa med Sören i Kalmar. Jag ska vila nu, så kanske jag kan shoppa i alla fall.

Jo, medicinen. Tog den som en duktig tjej ihop med lite Keso. Jag hatar att äta så dags på morgonen, men det gick.
Tog 40 minuter så blev jag alldeles stissig och hyper. Alltså mer än vanligt. Pirr i benen. Men det kändes bra. Det avtog sen och jag var som vanligt. Sen blev jag trött. Sen hyper igen. Sen kom det en liten våg av ilska.

Blev typ skrämd först - måste jag bli ännu mer stissig än vad jag är i vanliga fall? "Det kan vara en övergång, som med antidepp - då mår man ju ofta väldigt dåligt den första tiden och sen vänder det."
Kollade min lapp jag fick med mig hem från doktorn och där står det :
Vanliga biverkningar
* Huvudvärk
* Buksmärtor
* Rastlöshet
* Gråtmildhet
* Aggresivitet
Och massa annat. Så ja, det är nog en övergång. Jag tror på denna medicinen.

Inga kommentarer: