lördag 28 september 2013

Såhär är det!

Jo. Såhär är det!
Alla vet att jag är feminist och alla vet att jag blir arg/ledsen/totalt vansinnig när jag hör om våldtäkter hit och dit, kvinnomisshandel osv.
Jag blir lika arg varje gång, men.. Igårkväll rann det över, jag blev så jävla ledsen. Hade TV:n på och nyheterna kom. Där fick jag höra om hur en tonårsflicka låsts in i ett rum på en fest av sex okända tonårspojkar som "turats om" att våldta flickan. Detta ska ha pågått en bra stund och pojkarna blev fällda för grov våldtäkt. De har nu samtliga friats (?) av hovrätten, som anser att "flickan är trovärdig, men pojkarna kan ha varit nervösa under förhören". Deras historia har ändrats ett antal gånger, och som jag förstod det så har vissa av dem även erkänt? Ändå rubriceras inte händelsen längre som våldtäkt?

I vilket fall så blev jag så arg att jag mådde illa. Jag känner att det jag SKULLE vilja göra är att gå ut med ett spikat basebollträ och slå sönder ansiktet på varenda liten tonårspojke jag ser. Men det får man ju inte, istället får jag leva vidare och hoppas på att karma tar asen på ett fruktansvärt sätt.

I vanliga fall tänker jag att jag inte kan göra nåt åt saken hur gärna jag än vill, och jag brukar faktiskt undvika nyheter och stora rubriker för att slippa bli arg och må dåligt.
Men imorse bestämde jag mig för att jag ska göra NÅNTING. Så jag mailade till tjejjouren att jag vill ställa upp för dom och hjälpa till. På vilket sätt vet jag inte, men jag ska fan vara med och förändra!
Om jag kan hjälpa EN tjej istället för att hjälpa INGEN tjej så har jag gjort NÅNTING.

Inga kommentarer: