fredag 23 augusti 2013

Nej jennie - jag är inte sur på dig! :)

Fan vad allt börjar kännas bra. Sent ikväll började jag spåna i hur jag ska få plats med alla mina prylar i ETT rum eftersom jag ska göra plats åt min kommande inneboende i det andra rummet. Började möblera om lite smått i mitt rum och flytta möbler från det ena rummet till det andra. Klockan 22.30 på kvällen. Tur man har energi!
Kommer få ställa upp lite skit på vinden och resten till tippen men jag TROR jag har fått kläm på det mesta!

Allt blev en enda röra i hela lägenheten och jag tänkte att jag kommer ALDRIG kunna somna i min säng när den står på "fel" håll. Allt står på fel håll men det gör inget. Inflyttning sker nästa helg och då blir det IKEA med. Vi har resonerat fram ett eventuellt nytt vardagsrumsbord och lite hyllor, kuddar och grejer.

Det blir trångt. Och annorlunda mot hur jag brukar ha det. Men det kan nog bli bra!

Tackar min syster och Hampe för denna veckans övernattning. Tusen tack! Men det ÄR skönt att duscha i sin egen dusch, sova (ligga vaken) i sin egen säng och allt det där. Jag borde försöka sova. Jag hade på känn att hela den här möbel-situationen skulle få mig att lägga mig på soffan BARA för att jag får ångest över omflyttningen här som skedde så hastigt. Inte att det inte blir bra utan mer att det är konstigt. Och eftersom jag fortfarande är vaken kan soffan med en film i bakgrunden vara min enda räddning! :)

Klockan ringer 5.50. Sov!

Inga kommentarer: