torsdag 18 juli 2013

ångest!

Blir ledsen. Klänningen jag bar som tärna på jennies bröllop fick vi nåla fast och till och med sy fast vid brösten, den var på tok för stor över brösten! Alltid när jag lägger på mig lite extra-fett sätter det sig först på tuttarna och sen på magen. Nu provade jag klänningen och den är lagom - så som man skulle önskat att den satt över brösten på förra bröllopet MEN! då innebär det big time att jag fettat på mig. Visserligen är det "bara" 6kg sen förra sommaren och det är bergis ölens fel. Nu har jag ju dessutom börjat försöka tänka på vad jag äter men ändå. Sånt där ger mig ångest.

På min semester ska jag LEVA. Men jag tänker även promenera. Så ofta jag kan. Och tänka på vad jag äter. Öl däremot - det ingår i det där med att leva. :) så länge jag håller mig till klockslaget varje dag så ska nog dessa extra-kilona kunna gå bort sakta men säkert. Jag satsar på 9kg. Då är jag svinnöjd!

Nu ligger jag här och ska sova. Sjuka tankar. "Tänk om jag kommer glad och studsig till jobbet imorgon och så säger dom att jag ska jobba 4 veckor till, att jag inte alls har semester.." ja, tänk.. ;) SOV MED DIG. en dag kvar. Sen ledig.

Inga kommentarer: