lördag 8 december 2012

Det var inte min dag igår och på lunchen blev den lite sämre Tappade telefonen i matlådan.

Fick frågan av hon på utredningen för ett tag sen om det finns nånting som lugnar mig när jag är stirrig, arg, ledsen osv. Mitt svar på det var en sak : MUSIK.

Jag har alltid vart beroende av musik, jag måste ha det. Och så har det vart så länge jag kan minnas. När jag var barn var mammas gamla freestyle min bästa vän och jag kunde stänga in mig i evigheter på mitt rum för att vara ifred och lyssna mig bort.

Jag har en spellista med ett urval låtar som jag ärligt kan säga att jag är i behov av - varje dag.
Är jag okoncentrerad på jobbet så är musik min räddning. Så var det även när jag gick i skolan. Jag stänger liksom av det som stör mig runtomkring, så gott det går.

Är jag glad lyssnar jag på musik. Är jag ledsen lyssnar jag på musik. Är jag arg lyssnar jag på metal ;) fast det gör jag när jag är glad med. :)
Förut somnade jag ALLTID med hörlurar i öronen.

Det lugnar mig. Därför är det viktigt för mig.

Inga kommentarer: