onsdag 10 oktober 2012

Stjärnhimmel.

Vaknade i morse och såg att himlen var alldeles svart, och full med stjärnor. Låg en stund och tittade, blev lite ledsen. Det är nämligen så att när jag och min syster var små och vi var hos farmor, så låg vi uppburrade i farmors säng en hel natt och tittade på stjärnorna. Hur gammal och dement min farmor än blev så kom hon ihåg det ögonblicket, hon sa alltid att det var ett av hennes finaste minnen någonsin. Och på slutet, när hon sa "kommer du ihåg, mitt hjärta, när vi låg och tittade på stjärnorna?" Då inser man hur fint hon tyckte det var, det där ögonblicket. idag promenerade jag och syster upp till vår faster, där var ytterligare en faster och vår pappa. Vi har haft ostbricka, gosat Maximus och pratat. Mina fastrar är jättelika farmor, så det kändes fint att se dom i synen, just idag. <3 br="br">

Inga kommentarer: