söndag 23 september 2012

Morgan ropar "drick mig!" Jag svarar "aj aj, Kapten!"

Kom just hem, ska storstäda med ashög musik i lurarna. Sen ska jag svepa ihop malins favorit, nämligen Agges köttfärssoppa. Den ska hon få när hon kommer senare. Och när vi ska spela bingolotto, då ska hon få smoothie. Hon kommer vara belåten!

Blir kräkfärdig när jag hör och läser överallt att män hyllas när de exempelvis städat, diskat, lagat mat, hämtat barn.. De SKA inte hyllas, de SKA inte få diplom! Varför det? Får kvinnor applåder när de plockat undan disken? Nej. Får en ensamstående mamma som jobbar heltid OCH lagar mat, tar hand om barn och tvättar en klapp på axeln? Nej. Förstår inte grejen. Sluta hylla män som gör vad som (för en normalt fungerande människa) ingår i en vardag! De är inte duktigare än någon annan.

2000-talet. Jag har fan rätt att bli förbannad!

Inga kommentarer: