söndag 22 januari 2012

Förlovad! :)



Detta är tveklöst en av de finaste helgerna i mitt liv!

Igår morse packade hela familjen Bernbo (och jag och Johansson ;)) in oss i bilen och styrde mot Malmö! Vi beställde ju Disney on ice-biljetter till svärmor i julklapp och hon har längtat så efter detta!

När vi drivit omkring i Malmö en stund gick vi till restaurangen vi bokat bord på. När alla ätit färdigt första rundan så måste svärmor helt plötsligt gå till toaletten och hon säger att Malin måste "visa henne vägen".. Simon går med, och jag fattade verkligen ingenting. När Tobbe och jag blivit lämnade ensamna så tar han fram en ask med två ringar i.. ;)
Min reaktion? Jag sa ordagrannt : "Vad fan håller du på med?!" Sen väntade jag en stund. Sen kom : "Allvarligt, Tobias - vad GÖR du?!"
Sen kom tårarna och sen började jag skaka lite och sen kom det lite fler tårar. Jag som aldrig gråter inför folk, där satt jag liksom mitt på en öppen restaurang..

Efter en stund kom gänget tillbaka, och de lipade de med. Detta hade alla vetat om i flera veckor - alla utom jag. Alla måste ha vetat i minsta detalj med, för kort där efter ringer Tobbes mormor och gapar om att hon minsann ska sätta in en annons i tidningen.. ;) Herregud.. ;)

Resten av kvällen kunde jag inte se Tobbe in i ögonen förrens jag började skratta, och under hela kvällen tryckte jag ur honom tusen frågor om när han bestämde detta, hur han bestämde det, hur många som vetat om det osv.
Jag har ju sagt tusen gånger det senaste året att jag VILL ha en ring, och han har bara sagt att "det kommer, men jag ska göra det på MITT sätt, när du minst anar det.." Och det gjorde han sannerligen!
Jag blev så överraskad, jag hade verkligen ingen aning om nånting! Inte ens att vi hade årsdag igår gjorde saken mer uppenbar. Han kunde inte ha planerat det bättre! Och jag är djupt imponerad på alla som vetat om detta utan att ha försagt sig. Alla verkar ha vetat utom jag. Och vad tråkigt det hade vart om jag hade vetat..
Det var verkligen ett fint ögonblick som fick marken att gunga lite. :)

Jag är alltså numera förlovad. Den provisoriska ringen är för stor, men det gör inget. För i veckan som kommer ska vi in till stan då jag ska få välja min ring. Har legat halva morgonen och tittat, jag har ju i min fantasi (sånt som vart bestämt sen man var typ fem) om hur den ska se ut - men det kan hända att jag ändrar mig lite när man får se utbudet. Glittra ska den i alla fall göra, så det blir ingen helt slät ring. Så mycket vet jag! ;) Mamma säger att hon tycker den ska vara slät, men nu är det inte hennes ring - det är min. Och tanken är att den ska sitta hela livet så jag vill faktiskt ha en som JAG tycker om. :) Vi får se!

Så fort jag vaknade i morse kollade jag så asken var där, så att jag bara inte drömt det. ;) Så barnslig man är! Tänk att nåt så litet är så stort!

Får väl informera med att is-showen var jättebra, så alla som har barn : Åk på is-show! :) Om det var så kul för en vuxen kan jag verkligen tänka mig hur kul det är för ett litet barn!

Tack Tobias, för att det är just DU som satt en ring på MITT finger. Och tack för att jag får en ring på mitt finger. ;) JAG ÄLSKAR DIG!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Underbart för er & det gjorde han bra . annars brukar Agge lyckas luska ;) Men inte denna gången ;)

svar:Tack finaste du , jag kanske förtjänar det , jag vet inte :) Jag försöker njuta iaf . Jag är livrädd att jag ska stöta bort det för att jag har byggt upp en sån fet mur ..

PUSS !

Elina sa...

Va söt du är, kan verkligen se dig framför mig när du säger "va faan håller du på med" :) haha <3 grattis till er båda, ni är som gjorda för varandra och lyckligt lottade båda två som har varandra! :) puss

Anne Sandberg sa...

Lip lip lip :) underbart är det iaf vem vet jag kanske får passa era barn när ni gifter er ? Puss