torsdag 8 december 2011

Idag är humöret bättre.

Bild lånad från Google.

Idag är en betydligt bättre dag! I humöret åtminstone..
Men axeln gör ont. Jag har mått relativt bra i den i en vecka nu, sen jag var på ackupunktur förra torsdagen! Jag tror verkligen på sånt, och jag vet folk som blivit oerhört hjälpta av det. Så jag bad om det och fick det på studs. Fick det även idag.
Alla frågar om det gör ont, och svaret är nej. Det säger väl sig självt att åtta nålstick inte är skönt, men ont gör det inte.
Däremot sätter de nålar i händerna, och dom spänner - så är det nån nål som känns så är det dom i händerna! :)
Jag frågade idag varför de i händerna och huvudet är viktiga när det är i axeln jag har ont och tydligen är det smärtlindrande och avslappnande. Avslappnande håller jag med om till 100%

De säger även att man kan bli trött av ackupunktur. Jag blir på ett strålande humör när jag går därifrån, hittils i alla fall. Det känns som att jag får energi, sen efter nån timme - blir jag trött! :)

I vilket fall som helst, axeln känns som träningsvärk nu. Jag vet inte om det har med dagens behandling att göra eller om det är överansträngning på gymet, jag vet inte. Ont gör det. Får tejpa mig så att den inte trillar av.

Jag har vart fullt medveten om att det är torsdag idag fram till lunch. Då fick jag helt plötsligt för mig att det var fredag, och att det var idol-final och att jag skulle ta sovmorgon imorgon! Helt inställd på det var jag! Blev så nedstämd när jag insåg att det är en hel dag kvar tills jag får sovmorgon.
Sånt är livet!

Inga kommentarer: