torsdag 13 oktober 2011

Fem arbetsdagar var det!


"Fem arbetsdagar" lät det när jag beställde den nya telefonen. Idag kom modemet till det nya förlängda bredbandet men ingen telefon. Ringde genast för att fråga om de tappat telefonen på vägen. "Den är slut på lager.. Vi kan fixa en svart på direkten om du vill?" Nej tack. I vanliga fall hade den svarta vart den jag beställt från början, men bara för att jag nu (efter många om och men) bestämt mej för den vita så säger min ADHD-light att det är endast den vita som duger. Då får man vänta. Men.. För en människa med ADHD-light kan man inte säga ett datum eller en tid och inte hålla det, då är det bättre att redan från början säga att det kan ta tid.

Jaja. Det är ju ingen världskris, det är heller inget problem eftersom jag har en fullt fungerande telefon. Men det är själva grejen, det där med att lova hit och dit.. Trots detta älskar jag mitt 3! :)

Det känns för övrigt som att jag jobbar ihjäl mej stundvis. Jag var ledig i onsdags när det var Brittan, men annars.. Natten till igår sov jag väl tre timmar, och så upp klockan sex. Skulle jobbat i tio timmar, men fick gå hem efter åtta tack vare min extrema trötthet och tack GUD att det inte var så mycket att göra just den dagen!
Imorse var det återigen dags för sjukgymnasten. Jag är beredd att erkänna att träning är svaret på mycket, det hjälper delvis ganska bra på mitt ryggproblem. Men axeln och nyckelbenet hjälper det inte ett dugg emot, snarare tvärtom.. Jag behöver allvarlig hjälp med detta. Hjälp som inte heter kortison-spruta för den vägrar jag! Jag vägrar blankt - det kommer inte ens på tal.

Nån annan bra lösning, doktorn? Jag börjar bli riktigt ordentligt trött på detta nu, och jag är inte ens sugen på att äta dina tabletter längre. För jag anser inte att det hjälper, så att proppa i mej en massa skit känns bara meningslöst. Så, några andra tabletter - som hjälper? Tack på förhand! :)

1 kommentar:

Elina sa...

Agge - ta kortison sprutan! Kortison gör underverk, det är en bra medicin! Du är bara dum mot dig själv om du inte ger det en chans! Du har inget att förlora, bars str vinna! Smärtlindring :) <3