måndag 12 september 2011

Tror jag snoozade fyra gånger..

Malin och Tobias.

Tror jag snoozade fyra gånger imorse, och ställde om klockan i sömnen. Till slut puttade Tobbe på mej och sa : "Du hjärtat.. Du får nog gå upp nu, jag tror du försover dej.."
Det var bara att pallra sej upp och iväg. Typ.

Igårkväll blev vi bänkade framför en dokumentär om World trade center. Vi hade visserligen TV:n på hela dagen under livesändningen vid minnesstunden.
Vilken fruktansvärd händelse egentligen! Igår på TV skulle de läsa upp alla namn på de hjältar som offrade sina liv för att hjälpa andra.
Jag hade en stor klump i halsen och gåshud på hela benen. Vilket fint monument de gjort också! Inte bara nåt litet fjuttigt, utan ett jättelikt monument! För att man inte ska glömma. Jag tycker hela händelsen är så hemsk, fruktansvärd, avskyvärd och otäck. Jag tycker samtidigt att det är väldigt intressant mitt i allt det hemska, jag kan inte se nog av dokumentärer eller filmer om det.
Tänk att det gått tio år.
Man ska inte glömma.

Inga kommentarer: