måndag 29 augusti 2011

Första jobbdagen..


Första jobbdagen. Det var inga som helst problem att stiga upp imorse, trots att jag vaknat kanske tio gånger inatt och kliat sönder mina fötter som är precis fulla med myggbett.

Grillfesten i lördags var jättekul! Men som vanligt kunde jag inte tacka nej till sprit, och det är då det slutar som det nästan alltid gör - kalasfull.
Detta gjorde att jag var pisstrött, seg och illamående hela dagen igår. Men, jag trotsade mej själv och slet med mej Bernbos + Malin på bowling. Bättre att hålla igång tänkte jag, så att jag är trött och somnar på kvällen sen. Smart gjort. ;)
Efter det tog vi Donken och åkte hem till Rödeby igen.

Jag hann inte mer än att komma hem från Bernbos igårkväll förrän lillebror Bernbo ringde. "Får jag och Daniel komma på en kaffe?" Det var liksom tio minuter sen vi sågs, men visst. :) Han hade dessutom glömt sin plånbok i min väska, så han hämtade den när han ändå var på väg.
Han är allt bra speciell för mej, den lille skiten.. Har alltid vart. :)


Har handlat och lagat jättegod mat idag. Jennie gör en maträtt som är en av mina favvisar, zuccini med chiliköttfärs och så ost på - sen in i ugnen. Så jävla gott! Detta testade jag idag, och FAN vad jag kan ibland! :) Ska bjuda storasyster för det blev ganska mycket mat.
Och slutligen rättade jag min Bingolott nu - 100:- i vinst! :) Det tar sej..


Inga kommentarer: