tisdag 4 januari 2011

Sören Charmören ett år!

Idag är ingen vanlig dag, för idag är Charlies födelsedag! Hurra hurra hurra!

Har en massa jag vill få ur mej egentligen, men inte nu. Nej, detta är helt och hållet ett hyllningsinlägg till min fantastiska bror! I ett år har han existerat på jorden, och i nio månader innan dess har han existerat som en liten cashewnöt inuti Malins belly.
Ett år, och ändå åstadkommit så mycket! Jag som snart blir 24 (ångest) känner att jag knappt åstadkommit nånting.

Förutom att han är bland det absolut sötaste jag sett tillför han mycket annat. Han får oss att skratta, han får oss att gråta, han kan både bitas, rivas och slåss. Lugn, jag ger igen. Jag håller fast honom och kittlar honom. I vanliga fall är han okej med det, men nu har den lille skiten uppe på allt fått en egen vilja också så han säger ifrån när det inte är kul längre! Till min nackdel..

Han går inte, men han kryper. Till min fördel! :) Ibland jagar jag honom, jag kryper efter honom och då vet han att jag är honom hack i häl. Han kryper iväg snabbare än blixten, vänder sej om var femte sekund för att kolla av hur långt jag kommit. Han tycker det är svinkul. Jag får ont i knäna, och han tycker det är svinkul.

Han vet att han har oss alla runt sitt lillfinger, och detta drar han nytta av. Såklart. När jag eller Alexandra är hos dom, och nån av oss lämnar lekrummet börjar han gråta. Kryper efter för att hämta tillbaka oss. För han vill inte leka själv, helt enkelt. Och som ett skott springer vi tillbaka till hans rum, och leker med honom.

När pappa och jag försöker lura i ungen gröt på kvällen och han spottar ut tar pappa fram en apelsin som lockbete. Och Charlie älskar apelsin! Han vet att även om han spottar ut gröten kommer han få smaka apelsin. Det är en win-win-situation. Antingen kan han äta upp gröten och få apelsin som tack. Eller kan han skita i det och få varannan apelsin, varannan gröt. Detta listar han ut, alldeles själv!
När han vill utnyttja pappa till att till exempel få apelsin istället för gröt gör han en Agge-move. Dvs han fäller ut underläppen, darrar lite med den.. Sen tittar han storögt pappa. Och voilá! Funkar på pappas alla tre barn, dock bara jag och Charlie som använder den förmågan. Inte för att han inte gillar gröten, det är bara det att han gillar apelsinen lite lite mer.. ;)

I det stora hela ville jag bara säga grattis till världens finaste unge! Jag älskar dej!

Första mötet med lille cashew-nöten. Alldeles ny och fin.

Och så sa det POFF! Och Sören Charmören blev ett helt jävla år!

Inga kommentarer: