fredag 7 januari 2011

Sjuk och mammig..

Det är inte sant vilken mamma-gris jag är! Inte för att varken jag eller mamma har nånting emot det..

Men det märks i lägen där man är sjuk, vilket jag anser att jag är idag. Vaknade inatt med världens magvärk, kunde inte somna om.
Uppe på allt börjar jag få min årliga bronkit-hosta. Hostar och hostar, men får inte upp nåt. Hostar tills jag klöks.
Och uppe på det - snor, trötthet och troligtvis feber. Då blir jag så där att jag vill ha mammas ömkan, vilket jag får - och jag vill bara hem och få bli gosad! Det ska jag imorgon, för jag ska fira min väldigt fina lillasyster som fyller 19 år idag.
Jesus, hon är stor flicka nu! Kanske dags att jag släpper taget.. ;)

Lillasyster Fia och jag.

Jag är en sån där jobbig storasyster som är väldigt mån om "de små". (Jag är väldigt mån om Alexandra med, såklart.) Så det sista jag sa innan jag la på luren med Fia ikväll var : Drick inte för mycket ikväll, okej?
Det där med att släppa taget, ja.. ;)

Inga kommentarer: