söndag 9 januari 2011

Kalasande!

Igår firade vi som sagt Fia och Charlie. Fia var dock inte hemma, så det var väl inte så mycket firande.
Charlie däremot var hemma! Vi köpte honom en cykel. Efter många om och men, velande hit och dit. Så bestämde vi oss för en trehjuling med släp och cykelkorg, tuta och allting! ;) Det är en sån där bra cykel som har en "säkerhetsring" runt, så han kan omöjligt trilla ut! Verkligen bra, för ungen gillar fart och fläkt, man ska gärna köra honom snabbt, snabbt! Ju större han blir, desto mer kan man plocka bort från cykeln. När han har balans sen kan man ta bort "säkerthetsringen", och när han är lite större till kan man ta bort lilla plattan som är under som han placerar fötterna på, så når han trampen själv! :)

En succé i alla fall, för både Charlie, Malin och pappa. Pappa var lyrisk över att det är ett handtag i bra längd där bak, som man dessutom kan styra med. Så en vuxen kan stå upprätt och köra honom, och det är ju bra tyckte pappa. Charlie var så ivrig att vi skulle bygga ihop den, han skrek när han inte fick se ihopbygget! Söta unge. :)

Efter det gick Ale och jag hem med Michels till Johanna och dog i hennes soffa. Så jävla skönt. Jag är nämligen sjuk. Man skulle kunna säga att jag är mer död än levande för stunden! Hosta, massa snor, igenkorkad, febervärk.. Hur mycket man än sover känner man sej inte utvilad ändå liksom. Ska inte gnälla. Men det blir slappedag idag. Bernbo kommer hit och jag har beställt skräckfilmer, så det hoppas jag han tar med sej. ;) Och mamma - världens finaste mamma - ringde igår och frågade om jag ville ha soppa idag. Så idag kommer hon och lämnar soppa till mej. :)

Så söt lilla mamma..

1 kommentar:

Jennie sa...

Hon är så fin din mamma !

Jag hörde bestämt att både Martin & Pia var hemma hos dej ! :)

Ja okej , fem år kanske , fast jag hade nog inte gjort det för min femåring . Men 10 VECKOR !!!!! Fuckthatshiiit !