tisdag 26 oktober 2010

Vilken jävla värld lever vi i?

Jag måste nog sluta läsa och höra på nyheter. Det kommer göra mej gråhårig. Jag blir så arg. Är det inte en ny laserman så är det män som misshandlar. Är det inte misshandlande män så är det våldtagna kvinnor.

Läst igår, i Metro.
Gravid kvinna misshandlad av sin man. Vilket hade hänt flera gånger förut, inför barnen. Denna gången använde han en hatthylla och slog henne i huvudet med.
Straffet för mannen kortas ner med sex månader, pga att det inte räknas som grov misshandel. Hyllplanen var ju inte tillräckligt hårda.

Vilken jävla värld lever vi i, om en gravid kvinna misshandlas och det överhuvudtaget finns en möjlighet att sänka straffet på idioten som utför det?

Vilken jävla värld lever vi i när en våldtäkt ger tre till sex månaders fängelse? Fängelse? På en våldtäkt? Herregud, hade jag fått bestämma så hade jag kastrerat asen inför publik, slagit, spottat och sparkat. Tills jag inte orkat mer. Då hade jag lämnat honom där. Och där hade han fått sitta. Och tro mej.. Jag hade inte känt det minsta ånger.

Inga kommentarer: