söndag 10 oktober 2010

The runaways.

Igårkväll såg jag den bästa filmen jag har sett på länge! En riktig Angeliqa-film, från början till slut.
Ett gäng tjejer som ska bilda ett tjejrockband. Sex, drugs and rock´n´roll. Svinbra. Riktigt jävla svinbra!
Lite märkligt att se Kirsten Stewart (Bella i Twilight) i en roll som Joan Jett. Sniffa lim i påse, snorta kokain, hångla med tjejer och vara rockdrottning. Men hon gjorde det svinbra!
Jag kollade på den två gånger. Älskade den, verkligen! Fick sån skön känsla i kroppen hela filmen igenom.. Har sagt det innan och jag säger det igen : jag hade kunnat döda för att fått vara med under 70-talet, uppleva allt de upplevde. Bara för en dag.

Se trailern här :

Rysligt bra film! Särskilt om man gillar musiken lika mycket som jag gör och alltid gjort!

Inga kommentarer: