onsdag 21 april 2010

Sånt här kommer vi fram till en onsdagkväll. :)

Har precis lagt på luren med min vän. Har pratat om allt mellan himmel och jord, som vanligt.

1. Har bland annat konstaterat att priset att betala när man begått ett grovt brott i Sverige är skrattretande. Du kan i princip ta en annan människas liv, våldta eller skada någon för livet, sitta tre år (om samhället har tur, ibland är straffet TYVÄRR betydligt mildare) på nån anstalt och sen komma ut. Gott uppförande innebär att du släpps tidigare. För jävligt!

2. Ibland är det asbra att ha killkompisar också.

3. Sjukdomar och andra tråkigheter drabbar nästan alltid de som förtjänar det minst. Inte för att nån människa nånsin förtjänar att bli allvarligt sjuk, det är inte så jag menar. Men visst känns det som att de som blir sjuka eller drabbas av tråkigheter ofta är de som uppskattar livet mest?

4. Det vore bättre att sätta åldersgräns på solarium istället för att förbjuda det, som med allt annat. Man kan få cancer av solarium, det är sant. Och det ska man ta på allvar! Men man kan få cancer av att röka med. Och man kan dö av sprit. Det är det åldersgräns på, men inte förbjudet! Jag solar inte jätteofta. Men jag gillar att sola. Ibland. Sätt åldersgräns på solarium. Jag ber. Och jag kan vifta med ögonfransarna. (Vem är det som bestämmer detta egentligen, vem är det jag ska vifta med ögonfransarna mot?)

5. Ibland får man vara ledsen. Och det är inget konstigt med att man oftast blir ledsen hemma. Man går alltid omkring och försöker vara så glad som möjligt på jobbet, bland familjen, bland vännerna.. För att inte verka tjurig. Och då kan det hända ibland, att allt släpper när man väl kommer hem, man kan bli ledsen och på dåligt humör.
Jag har slutat med sånt. Är jag tjurigtjurar jag, oavsett vart jag befinner mej. Det är inte bra att gå och hålla sånt inne. Tårar kan jag hålla inne tills jag kommer hem, men är jag glad så beter jag mej glatt - är jag tjurig så beter jag mej tjurigt. Sån är jag!

6. Sanna vänner finns alltid till för varandra, oavsett vad. Det är vi bevis på, faktiskt.

. :) NU blir det Gossip girl!


1 kommentar:

Jennie sa...

Hej och hå , ja glaciären låter finfint ! ;) Jag saknar dej också , jääääääättemycket !