lördag 20 mars 2010

Bad romance. :)

Jag vaknade, satte igång Gossip Girl. Jag får inte nog, det är bara så, och nu har jag kommit in i ett stim igen där det händer lite grejer på Upper east side! ;)
Men, jag har märkt att jag har hamnat i otakt. Jag tror att det kanske har skett ett litet missöde och att två avsnitt har bytat plats, så att jag har sett ett avsnitt i förväg, eller hur man ska säga. Fattade ingenting, men nu börjar det ramla på plats. ;)


Idag blir det Albin-mys. Får väl se hur sugen han är på att mysa då.. Han är lite av en trotsig unge numera, och han kan inte längre kallas för bebis, trots att jag gärna vill ha det så. ;) Snart fyra år och med en alldeles egen (inte så fungerande alla gånger) vilja.
Det ska nog gå bra. Jag fick ju den bästa dagen - lördag. Då kan man köra lördags-godis-tricket om han inte uppför sej. Och normalt sett uppför han sej faktiskt. :) Det där med trots är som med hormoner - svårt att styra liksom. Och eftersom folk (inklusive Albin) står ut med mej när jag har PMS får jag stå ut med honom när han har lite trots. ;) Haha!


Förresten! Har jag berättat om min bror Charlie? Ni vet han som ställer till med skrikkalas ibland? Han som jag har kommit på att om man spelar Lady Gaga - Bad romance, så slutar han skrika?
Det är faktiskt så. I tisdags gjorde jag nämligen ett test, till hans mammas stora fasa! Han körde sitt skrikkalas. Jag satte på Lady Gaga. Han tystnar. Jag stänger av musiken. Han skriker. Jag sätter igång det igen, han tystnar.. Helt förståeligt i mina öron, men inte i hans mammas. Hon gillar INTE Lady Gaga. ;) Försökte förklara för både Malin och pappa att han gillar det, och att han förtjänar det om han är skrikig. De tror inte att det är Gaga som gör att han tystnar.
Imorse ringde min telefon. Det var pappa. Som ringde för att berätta att Charlie hade skrikit på morgonkvisten. Till slut, när han skrikit tillräckligt, satte MalinLady Gaga.. Och ungen tystnar! Pappa erkänner detta för mej. Charlie älskar Lady Gaga.
Där har vi skillnaden mellan mej och pappa. Han erkänner när han "har fel". ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är ju underbar, din söta lillebror

/Kusino Mario

elina sa...

Han kommer bli ngt stort =) Bästa smaken med ju =P