torsdag 18 februari 2010

God kväll!

För det första ska jag berätta om vad som var så kul igår! Eller ja, det är fortfarande rätt kul när jag tänker på det! :)
Ann-Sofie och jag skulle ses en sväng. Vi skulle in till People bland annat, och i all hast bestämde vi oss för att gå på bio efteråt- Valentines day (som för övrigt är en av de mysigaste filmerna jag sett, typ som Love actually, men mer om det en annan gång).
Allt var tvunget att hinnas innan klockan 18, då filmen började.

Vi hittade en parkering, och Ann-Sofie säger : "Här parkerade jag förra veckan och fastnade. Men.. Skit samma!"
Och när filmen var slut och vi skulle åka hem så satt vi fast. Rätt stenhårt! Vi försökte komma loss i säkert en timme, tröttnade - gick och åt, gick tillbaka till bilen, men den satt verkligen fast i all snö!
Vi satt och gapskrattade hela tiden, tills vi fick ringa hennes pappa och be honom komma in till stan och få loss oss. kom vi loss!

Något mindre kul var när jag steg upp i morse. Satte som vanligt på ett par koppar kaffe och började göra mej i ordning.
När jag skulle hämta mej en kopp kaffe så hade inget vatten runnit ner. Alla knappar lyste, alltså var inte kaffebryggaren sönder SÖNDER, men något i den gjorde att jag inte fick mitt morgonkaffe. Och det är inte bra, det är verkligen inte bra! Jag är ingen trevlig människa utan mitt kaffe..
Så idag direkt efter jobbet begav sej Jennie, Albin och jag iväg för att leta kaffebryggare! Hittade en superfin, (samma märke som jag hade innan, och de är bra - min har hållit i typ fem år) för endast 300:- som jag ville ha. Fanns bara en kvar av den sorten, och på den var kartongen uppsprättad och ihoptejpad igen (dock var kaffebryggaren hel och fin). Jennie fixade det, snicksnackade lite med de i kassan och jag fick den för halva priset! :) Har redan testat den och DEN BRYGGER KAFFE! :)
Tur att jag har dej, Jennie. :)

Nu : Kaffe och Gossip! ;)

Inga kommentarer: