torsdag 28 januari 2010

Hihi!

Letar förtvivlat efter min Ebba Grön-skiva, blev ju så jävla in i norden sugen på att lyssna på den!
Den finns på Spotify, ja, men jag hade i plan att kanske slänga in den på min iPod och lyssna sen, typ när jag ska sova.

Istället hittar jag en massa annat, verkligen massa annat! :)
Gamla skivor från gamla tiden, ni vet skivorna med stort S? Låtar som man förknippar med våra fester, våra galna upptåg, våra idiot-ryck.. :)
Massa låtar som man har massa minnen till, en del låtar spelar i princip upp hela (halva) mitt tonårsliv, en del spelar upp hela gymnasietiden, och en del går så långt bak som till när vi var små, som vi sedan tryckte upp på skivor som vi skulle hitta nu när vi blev stora.
Hälften har jag glömt, men jag kommer på det när jag lyssnar på dom!
Varje gång jag hör en låt som verkligen är såå "gamla tiden" så slänger jag iväg ett MMS till Angélica, så att hon får höra.
Det blir många goa skratt, och då kommer vi helt plötsligt på en massa andra minnen, som är kul att dra upp igen.

Det finns band, kassettband som vi har suttit och spelat in när vi var små. Det var det roligaste vi visste, och jag ljuger inte om jag säger att det säkerligen måste finnas ett tiotal band med mej, Angélica och Ann-Sofie på, och säkert ett tiotal till där Ann-Sofie, Stina, jag och Alexandra sjunger in massa låtar när vi var små.
Dessa band måste jag bara hitta. Jag tror att de finns hemma hos Ann-Sofie, om jag inte minns helt fel. Kanske ska fråga henne om hon inte är sugen på att röka lite cigg och spela upp massa gamla band nån kväll? Kanske ta en cider med? :)



















Och detta var bara ett fåtal av de jag hittade! :)
Fan, inte vårt fel att vi är uppvuxna under 90-talet! :)

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Ny bloggdesign...SNYGG!!!

Men Agge, menade du mej eller Jennie?? haha....
Tror nog att det var menat till mej...suger en stund på den karamellen..=))

Kram/Faster

Bibbi sa...

*asg*
Lite dåligt va??

Faster SKA bättra sej.....=))