fredag 29 januari 2010

Fin dag. :)

Vilken dag!
Jobbat till 12. Fler såna pass, tack! :) Så vansinnigt skönt att få sluta så tidigt, särskilt en fredag när det nyss varit löning! ;)
In till stan för att möta upp lillasyster. Johan bangade ur i sista sekunden, och jag låter honom vara. Han skulle flyttpacka, och det får han gärna göra. Ses kan vi göra en annan dag, vi är snart grannar.

In till stan, alltså.
Shoppa lite. Notera lite. Lite till mej själv och present till Maries födelsedag. :) Blev rätt bra, faktiskt!
Jag hade inga idéer alls om vad jag skulle ge henne men när jag väl kom in till stan så letade paketen upp MEJ istället för att JAG letade upp DOM! :)

Två termosmuggar inhandlade, en till mej och en till Tobbe.
Tobbe har en konstig slags kärlek till termosmuggar, och han dricker helst ur en sån, om han får välja.
Och dessa har jag titta på sen långt innan jul, för jag tycker dom är så fina! Idag slog jag till. Är dom inte lovely, så säg? :) En rosaprickig till mej och en blårandig till honom. :) Älskar såna fula muggar med knepiga mönster på, jag har hela skåpen fulla! Allra snyggast är mina 70-talsoranga muggar med stora vidriga blommor på. ;)


Lämnade av lillasyster till skolan, och mötte upp Tobbe. Fikade, myste och tog en sväng på stan. Han är fiiiin, min Tobbe.. :)

Lite smink har jag köpt, lite vin om det nu blir så att jag faktiskt får för mej att ta till flaskan imorgon hos Marie.
Jag har hållit det där öppet, eftersom jag inte mådde hundra igår. Så vi får se! Men jag är väl förberedd, i alla fall. :)

När jag kom hem låg det två Tom & Jerry-påsar innanför min dörr. Martin.. Finaste Martin.. Igår när jag sa att jag inte kände mej kry så la han det på minnet, handlade TVÅ påsar till mej. Det är en sån där tycka-synd-om-Agge-grej han har haft sen länge tillbaka, så han brukar köpa en påse till mej när jag har ont nånstans, eller är sjuk.
Idag fick jag TVÅ påsar. Vad har jag gjort för att förtjäna sådan kärlek, Martin? :)


Inga kommentarer: