torsdag 22 oktober 2009

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5998450.ab#

Äntligen går lagen om homoäktenskap i kraft på riktigt! De avskaffar "partnerskap" och inför "riktig vigsel".
För mej är det en självklarhet, för andra inte.
För mej personligen innebär det inte en jättstor förändring, med tanke på att jag inte är homosexuell. Men för mina värderingar innebär det såklart en jättestor förändring, och för samhället är det en jättestor förändring, för de som är homosexuella är det en jätteförändring! Det är ju principen, att de ska ha samma rättigheter.

Hade jag varit homosexuell så hade jag förmodligen inte gift mej i kyrkan i alla fall, bara för att protestera. För bara för att vi säger att "NU är det okej att gifta sej i kyrkan", så är det ju fortfarande "fult" i Guds ögon att bli kär i en person av samma kön. Det är en av anledningarna till att jag tycker som jag tycker om Gud.

Men det är å andra sidan helt fantastiskt att människan efter 2000 år har tagit sitt förnuft till fånga och gjort nånting!
Man måste skrika för att höras om de viktiga frågorna, det lärde jag mej tidigt.
Och jag är av den sorten som vägrar låta mina framtida barn växa upp i ett samhälle där det inte är okej att älska en annan människa - oavsett kön.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5998450.ab#

Inga kommentarer: