tisdag 21 juli 2009

Vem ska man tro på?

Slutet av denna arbetsdagen blev ganska flummig och ganska kul! Det är tur att jag har mina arbetskamrater! Ibland..
Det är ju mindre kul när de skrämmer upp mej om att det finns skitsnygga äckliga tjejer på Cypern, eller när de säger att man inte får komma hem till Sverige från Cypern om man hostar minsta lilla på flygplatsen. Det är ju ENTE populärt, kan jag säga!
Men Alexandra och jag försvarar oss med att
1 : Tobbe är inget asshole.
2 : Tobbe hostar inte svininfluensa, så han får komma hem. Snart!

Men den här svininfluensan har verkligen tagit över, känner jag. Minsta lilla att någon har huvudvärk, hostar eller mår dåligt på ett eller annat sätt, så får man höra : Åh, har du svininfluensan?
Och om det hade varit så, dör man då eller? Jag har nog inte fattat eller hängt med på den här karusellen, jag har ju fattat att det är en influensa, som är mer långdragen än en vanlig influensa - men dödar den, bara sådär?
*Peppar peppar*

Inga kommentarer: