torsdag 9 juli 2009

Pannkakssmet it is.

Min mamma är bäst, helt enkelt!
Häromveckan satt jag och sa till henne att det blir ingen mer shopping för min del denna månaden, jag ska försöka spara resten av mina pengar till Stockholm - så att jag kan shoppa desto mer där!
Detta tyckte mamma var klokt sagt, men jag vet dock inte hur mycket hon trodde på vad jag sa.

Så igår, när jag hade handlat skorna, så ringde jag (som alltid, för att berätta senaste inköpet). Mamma tyckte att jag gjorde såå rätt, och wow om skorna dessutom var så fina som jag beskrev dom! :) Ännu bättre blev det när jag sa att jag hade köpt ett par till syster med, då blev det varmt i hennes mamma-hjärta! ;)
Vet ni vad hon säger sen?
- Lilla Agge, shoppa! Du kommer kunna shoppa i Stockholm i alla fall, ta pengar från sparkontot och LEV!
Och så brukar inte min mamma alltid säga. :) Hon brukar säga saker i stil med :
- Shoppa med måtta, men du måste se till att putta in i alla fall en liten slant på sparkontot!
:)
Fina, fina mamma! :)

Nu ska jag googla pannkakssmet. Albin önskade pannkakor till lunch. Och nej, det är inget jag är bra på, jag har lagat pannkakor EN gång i mitt liv innan, jag tycker att det kan vara den mest tråkiga maträtten som finns! Tråkig och överskattad!
Men vill han ha det, så får han det. Jag pallar faktiskt inte ta fler onödiga diskussioner med honom idag. ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

dagen har knappt börjat , och du vill inte ta fler diskussioner med honom :) kan det vara en herre i trots ! :)

Anonym sa...

du måste ha ägg till pannkakorna... Puss ale