onsdag 15 juli 2009

Läst på Aftonbladet.

Åh.
Aftonbladet idag står det att Litauen har infört en ny lag, en "morallag", som säger att det är ett brott att tala positivt om homosexuella, bisexuella och transsexuella människor! Hallå?! Ärligt talat..

Poängen med det hela ska tydligen vara att på något sätt skydda barn från det, som de uppenbarligen vill kalla "avvikande".
Litauens parlament anser att barnen kan ta mental skada om det pratas positivt om bögar.

När ska resten av omvärlden förstå att man inte själv väljer sin sexuella läggning?
När ska resten av omvärlden förstå att man inte väljer vem man blir kär i, eller vem man blir attraherad av?

Jag blir inte klok på sånt här, det går inte in i mitt huvud hur jag än försöker förstå, vad detta ska vara bra för. Jag hoppades att vi hade kommit lite längre än såhär, faktiskt.

Att skylla på att barnen tar skada är att lägga över den skulden på barnen, i själva verket är det inte alls dom som är rädda för det. Men det är lättare att lägga fram det på ett sätt som gör att de "vill skydda barnen", än att säga att de är dom själva som skräms av det.
Jaha? Och vad tror dom ska hända sen? Alla bögar ska tvingas att bli "normala"? De ska tvingas hitta en partner av det motsatta könet, för att lagen säger att "barnen mår bättre då"? Det är fan lika korkat som att säga till en neger att han får inte vara så jättebrun, han måste tona ner det lite. Skitdumt, eller hur? Det går ju inte att direkt påverka vad man har för hudton, det går heller inte att styra över vem man ska bli kär i.
Det är varken ett moraliskt eller logiskt sätt att tänka!

Jag vill förändra, jag önskar att det vore lika enkelt att förändra som det är att uttrycka det såhär.
Det finns så himla mycket jag vill..

Inga kommentarer: