måndag 8 juni 2009

How does it feel?



Ale är på Andreas lillebrors student idag, så jag har ingen aning om när hon kommer. Och jag har en känsla av att hon kanske inte heller kommer vara så hungrig. Men jag ska ställa till med en ceasarsallad i alla fall, med vitlöksbröd till.
Så får hon äta, eller låta bli.

Jag tror jag ska diska ur min jätte-sallads-skål nu, som jag har haft påskgodiset i. Jag känner mej lite uttråkad.
Kanske dammsuga lite med?

Jag har kommit på två grejer, förresten, som jag behöver från Gina på onsdag! Jeansshortsen är givet. Men så har jag sett en vit lite oversize-tröja - tunn, med massa ränder på i olika färger. Jättefin, och säkert jätteskön!
Och sen hade jag behövt de marinblåa jeansen med, jag älskar marinblått verkligen! Och en vit liten kofta. Men en sån har Alexandra, så jag lånar hennes ibland - tills jag har fått tummen ur at köpa mej en egen! ;)
Men jeansshort + den randiga tröjan blir det nog på onsdag. Och så present till mamma såklart.

Har dessutom kommit på exakt hur jag vill göra i mitt datarum! :) Nu ska den stationära datorn ut! Tobbe ska få ta med sej sin bärbara hårddisk. Där lägger jag alla mina bilder och det jag vill spara. Sen kör vi datorn till tippen. Sen ska jag köpa ett litet svart databord till laptopen, och slänga ut det stora jag har nu. Och så ska jag ha en svart låg bokhylla/byrå - vad man nu vill kalla det för. Ställer man den på höjden blir det bokhylla, men lägger man den ner så blir det mer en byrå, eftersom man kan köpa tillhörande lådor till. Marie har en sån, och det är en sån jag har efterlyst!
Där ska jag ha mina pumps. ;) De tar sån plats i övriga lägenheten, har skor överallt! Och så i de andra lådorna ska jag förvara lite annan skit. En svart helkroppsspegel ska dit med, ovanför byrån. Och lite fina krukor, gardiner osv. Och sen ska jag köpa spännramar med nåt fint tyg, sy likadana gardiner och ha likadana tavlor. Bra va?
IKEA fixar.
:)

Inga kommentarer: