måndag 27 april 2009

Ordning och reda!

Jag ska tala om att min lillasyster total-städade min garderob igår! Tack, söta du! :) Jag öppnade garderoben, skulle visa något nytt plagg, och då fick jag som vanligt slita ut vartenda plagg jag äger för att få fram det jag letar efter. Fia tittar på kläderna, som låg utslängda över hela golvet. Jag är inte ens lite berörd. Sen suckar hon och skakar på huvudet, och börjar plocka ihop små högar.
Linnen. Klänningar. Byxor. Långärmat. Och så vidare. Sen staplar hon de små högarna och viker in i garderoben, medans jag springer omkring och testar kläder jag hade glömt att jag hade, testar olika plagg till olika skor, speglar mej och manikängar för mej själv.
Sen tittar jag in i sovrummet och ser vad hon har gjort. Hon tittar på mej, där jag står i pumps och världens festklänning, och sen säger hon :
- Såhär kan det inte se ut i garderoben, du måste ha lite ordning!
Jaha. Ordning. Har ordning överallt. Förutom i garderoben. Fram tills igår då. :) Nu har jag ordning även där.
Tack, som sagt. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så gulligt! :)