måndag 30 mars 2009

Gustav Vasa.

Johan och jag igår när vi kollade på "Sveriges smartaste barn".
Fråga : Under vilket århundrade var Gustav Vasa kung?

Johan och jag tittar på varandra och börjar skratta.
Johan : Haha, Gustav Vasa var ju inte kung!
Jag : Hahaha, nae verkligen inte!
Johan : Vilka dumma ungar.. Gustav Vasa var ju han som åkte skidor!
Jag : Jaa.. Och knäckebröd förknippas typ med honom!

Idag på jobbet :

Jag : Asså, de sa på "Sveriges smartaste barn" igår att Gustav Vasa var kung!
Alexandra : Haha! Det var han ju inte, Gustav Vasa var ju han som åkte skidor!
Jag : Eller hur?!
Alexandra : Ja, och det var även han som upptäckte Indien.
Jag : Äh, det där vet jag ingenting om, men jag vet att Christopher Columbus upptäckte typ Amerika..
Snoff : Menar ni allvar?
Vi : Jaa..
Snoff : Gustav Vasa var rätt mycket kung!
Vi : Är det sant?
Snoff : Jaa! Och han åkte skidor för att han flydde!
Vi : Jahaa..
Snoff : Och nej, han upptäckte INTE Indien, Alexandra!

:) Dagens bästa.
Pappa är hemma igen! Välkommen hem pappa och Malin! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, sötnosar!!

martin sa...

ni e nog dom tre blondaste jag vet ibland