onsdag 4 mars 2009

Google - mitt svar på allt.

Desperate började mycket bra! Denna säsongen kommer bli en riktig höjdare, jag känner det på mej! Mycket bra.
Ska önska mej säsong fyra av papi och Malin i födelsedagspresent, så har jag allt som finns ute sen. :) Då kan man titta sönder säsong fyra med, trots att det är den säsongen som jag hittils tycker har varit sämst (om man nu kan säga så, för DH blir aldrig sämst).

Ale har visat mej en bra grej på min mobil. Hade denna funktionen på min "gamla" telefon med, men jag har liksom aldrig varken brytt mej eller riktigt vetat vad funktionen är till för.
Men det är en musikigenkännare. Hon förklarade för mej igår morse, och jag trodde inte på henne. ;)
Gick in i sovrummet, drog på en skiva och satte igång programmet på telefonen. Tre sekunder senare kommer det upp vilken artist det är, vilken låt det är, och vilken skiva den kommer ifrån.
Hur jävla bra är inte detta? Hur ofta sitter man inte och exempelvis tittar på ett bra TV-program och man hör en bra låt mitt i, och man får inte fram vad det är för låt. Bara till att trycka igång mobilen och få fram låten!

Det kommer att vara mitt nya Google. Jag älskar Google, Google är mitt svar på allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, ja jag vet. Det är så himla smidigt!! :)