torsdag 26 februari 2009

Min fina farmor!

Precis hemkommen efter en mycket trevlig stund hos vår farmor på hennes korttidsboende! Hon är bara för söt..
Man har ju fått inse att hon är rätt gammal nu, och det här med minnet.. Hon är glömsk! Men det är lite charmigt på något sätt.

Hon blev så lycklig när vi kom! Personalen på det här boendet var så himla mysiga och trevliga, och de gjorde verkligen ALLT för att farmor skulle ha det bra. De klappade henne, höll henne i handen, de gick in på rummet och gav henne kaffe och glass och pysslade om henne!
Besökstiden är egentligen innan klockan 17, men jag förklarade att jag jobbar till 17 så vi var så välkomna ändå!

Hon hade ett eget litet krypin med en egen säng, eget handfat och egen garderob. Och så hade de ett allrum, där alla gamlingar kan sitta tillsammans och umgås. Det verkade hon trivas med. Dock tyckte hon att det var lite långtråkigt att stanna en hel vecka, hon längtade hem trots att hon trivs.
Martin och jag tyckte att de kunde måla om hennes rum svart och rött, och det tyckte farmor var en bra idé.. ;)

Jag : Farmor, vill du hänga med på festival i sommar?
Farmor : Vadå för festival?
Martin : Hårdrocksfestival..
Farmor : Ja.. Vart är den nånstans?
Martin : Norje.
Farmor : Nja, då vet jag inte.
;) Kan se henne där i band-t-shirt, nitar och solbrillor! :)

Världens roligaste grej. Farmor skulle berätta att när hon var ung så skulle tandläkaren dra ut en massa tänder på henne. Tandläkaren var så hårdhänt och han valde att dra ut varenda tand i överkäken, vilket gjorde att hon givetvis var yr efteråt och hade ont. Sen avslutar hon hela historien med..
Farmor : Den tandläkaren var så hårdhänt och dum.. Men han dränkte sej sen.
Martin och jag tittade på varandra och började gapskratta, mest för att hon lät så oberörd.
Farmor : Ja, jag sörjde inte direkt, det gjorde jag inte!

Söt-farmor! VI ÄLSKAR DEJ!

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=M5qx-MVrXfk&feature=related


Justin vs Beyonce, vem vinner?

Anonym sa...

Hehe, så söt hon är! :)

Malin Khazaal sa...

HAHAHAHA damn sitter ju och skrattar helt för mig själv här nu :)
Hon e så jävla underbar!
För att inte tala om större delen av er släkt ;)