fredag 5 december 2008

Tysklandsresan!

Igår när jag skulle leta fram en DVD-film, så satt jag på mitt vardagsrumsgolv med alla DVD-fordral framför mej utspritt på golvet. Gick igenom en efter en, var tvungen att hitta Tomten är far till alla barnen. Visste att den skulle finnas någonstans.. Många av mina skivor är omärkta dessutom, vilket gjorde det hela lite mer svårt.
Skit samma. När jag gick igenom de omärkta skivorna så dök det upp en som jag verkligen har letat efter så länge som jag har bott hemifrån, men inte hittat! Märkligt, eftersom man lite svagt kan tyda att det står "Tysklandsresan" på med blå tuschpenna.
Jag blev så glad, en våg av mys sköljde över mej, och jag slängde genast in den i DVD-spelaren, och tittade ett par minuter. Året var 2005, jag var platina-blond och vi var nio söta små gymnasieelever på vift!
Åh..
Ska ta mej en dag att kolla igenom hela, jag får så många minnen av den filmen, hela resan är verkligen filmad. Från det att vi står på skolgården på väg att ge oss av, tills det att vi är hemma på svensk mark återigen. Det kan ha varit the time of my life, jag lärde mej verkligen en hel del på den resan. Samtidigt som jag längtade hem.. Hela tiden, varje dag. Var saknig efter Tobias, och så längtade jag konstant efter min mamma. :)
Minns att man fick ringa två samtal som max på resan, det första ringde jag till Tobias, det andra till mamma. Och sen tiggde jag till mej ett samtal till så att jag kunde prata med pappa med. Gud, vilken resa! Och så många fina underbara människor vi fick lära känna där! Vi kom till en skola vi skulle bo på tillsammans med de tyska eleverna. Kruxet var att de kunde varken engelska eller svenska, så vi fick helt enkelt lägga manken till och prata så bra tyska det bara gick. ;)

Ibland kan man drömma sej bort. Vilka minnen.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, åh så roligt det låter!
Synd att man inte spelat in mer än man gjort faktiskt. Alla roliga påhitt och grejer man gjort i sina dagar - hade ju varit sjukt kul att se! :)

Det enda jag har inspelat är när Alexandra spelar in mig, fnittrande som satan, på Timos toalett när han hade inflyttningsfest... :D