lördag 13 december 2008

Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Ja, det går verkligen fort att städa min lägenhet! :) Nu är det klart, allt är klart. Disken är diskad, golven är dammsugade och toaletten är skurad. Vilket nöje, en lördagkväll? :) Hade ändå inte orkar nånting idag, antingen är jag gammal eller bara tråkig. Men när det är lördag, these days, så vill man göra allt annat än att gå ut och bli redlös. Jag har haft min storhetstidPirren, den är förbi, finito! Nu ser man mer värdefullt på sin lediga tid, man tar sej an sånt man aldrig hinner annars, försöker hinna med att träffa de människor man har svårt att träffa mitt i veckan osv. Det känns bra att ha städat, oavsett vilken dag i veckan det är. ;) Vaknar hellre upp en söndagmorgon med ett skinande hem, utvilad och på glatt humör, än att vakna spyfärdig efter en dålig fylla och sukta efter pizza. En sån dag är det inte tal om städning, ju..
Jag mår bra av ett rent hem!

Sen ska man ju inte sticka under stolen med att alla behöver en ordentlig fylla lite då och då, men då kan man ju passa på att ha städat innan. ;)

Nu ska jag slutligen byta sängkläder, fast att jag inte alls är sugen på det. Sover bättre när det luktar Tobbe! :) Inte så konstigt. Brukar passa på att byta sängkläder när han är här, så att han kan "waxa" ner dom med sitt hårvax, det luktar så gott! :) Jag har tur att jag har en Tobbe, det skulle alla haft. Jag älskar Tobbe. Han är en av de finaste människorna jag känner! Nu när jag tänker efter vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort utan honom, eller hur jag skulle vara som människa? Det är inte lönt att spekulera, jag älskar mej, jag älskar Tobbe och jag älskar livet!
:)

Inga kommentarer: