lördag 13 december 2008

Julstress?

Vilken dag!
Shoppingen gick inte som förväntat, jag är inte ett dugg förvånad. ;)
Hittade mammas present väldigt smärtfritt, den fann jag direkt! Blev en svart lite längre kofta, hon har önskat sej det. :)
I kassan var vi uppdelade i två köer. Det var ganska lång kö på båda sidor. I den ena kassan stod det en höggravid kvinna och expigerade. Mitt i allt lämnar hon kassan och går in på lagret. Det är nu man får försöka vara lite medgörlig, och framförallt medmänsklig.
Kärringen längst fram i denna kön börjar spotta ur sej hur i helvete man kan lämna en sån lång kö, och att det var det mest oförskämda hon sett i hela sitt liv! Sen tränger hon sej framför mej. MEJ! Det ska man passa sej för. Jag höll god min i ungefär tio minuter, sen brast det. (Värt att tillägga att kärringjävlen fortfarande stod och spydde galla över den stackars gravida.)
Så till slut tittar jag ner på min vackra lillebror, och säger:
- Vilken jävla idiotkärring!
Isaac säger ingenting. Han ser bara nervös ut. Sedan fortsätter jag :
- Man står inte och häver ur sej vad som helst, om att det är ohövligt att stänga av en kassa mitt i all julstress! Eller hur Isaac?
- Tyst, Agge.. Snälla..
- Det tillhör vanligt jävla folkvett att inte tränga sej, om man nu känner sej såå illa behandlad!
I samma ögonblick vänder sej surtanten om och stirrar på mej, varpå den gravida kvinnan kommer tillbaka och öppnar sin kassa, jag smiter dit och får mitt betalt. Sen kan jag inte låta bli att vända mej om och le lite mot tanten. :) Man måste lära sej att bete sej!

Martiniglasen blev det ingenting med, de hade bara ett kvar. Och jag köper inte ett, det gör jag bara inte. Så jag har fixat det på annat sätt. Ingenting jag skriver här, eftersom Alexandra flitigt läser. ;)
Handlade en present från papi till Malin, det blev bättre än förväntat! Fick Fionas present inhandlat med, trots mycket spring fram och tillbaka. ;) Isaac fick en för tidig julklapp i form av årets julkalender på dataspel, detta för att jag var tvungen att fylla upp mitt presentkort på Åhléns. ;) Han blev så glad att han ville bjuda mej på en fika. Nej, sa jag. Den dagen du har en egen inkomst får du bjuda på hur mycket fika du vill. Men fikade gjorde vi! Jag fikade endast på kaffe, dock. Isaac satt och mumsade i sej den största bakelsen han kunde hitta. ;) Återigen, jag är inte ett dugg förvånad!

Har hunnit träffa älskling en snabbis, svärmor en snabbis och jag har hunnit träffa Marie. Har varit på förlossningen, och jag har nyss kommit hem därifrån. Fan vad häftigt, jag fick höra bebisens hjärtljud. ;) Det var faktiskt ballt, jag har aldrig hört något sånt i verkligheten förut!

Tror jag ska ta tag i städningen redan nu, så slipper jag det imorgon. Ett glas vin på det, sen är man hemma. ;) Puss, så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jävla kärring! Bra att du sa ifrån, dom måste lära sig bete sig som normalt folk!