torsdag 11 december 2008

Luciatåg!

Min dag började med att jag glömde mina kära vantar på tåget, så nu är jag vantlös. :( Jag blev ledsen då. Mina varma, fina, sköna vantar.. Som jag alldeles nyligen köpte. Det sjuka är att jag la dom brevid mej på sätet jämte, tillsammans med min handväska och min matpåse. När jag ska stiga av så tar jag väskan och påsen, men låter vantarna ligga kvar. Hur trött?

Vi har fått se ett Luciatåg idag på jobbet. Jag ljuger inte, Ronnebys Lucia kan vara det grannaste jag har sett någon gång!
När jag kom ut utanför efter Luciatåget så var det snö på marken. Då mår man. :)

Slutligen när jag kom hem så slängde jag in en maskin tvätt och sen gav jag mej ut i regnet på min promenad. Pratade med Marie hela vägen, då gick det snabbare än vanligt. Stackars lille Wille som är sjuk nu igen. Ska han aldrig få vara helt frisk?

Nu ska jag in i duschen, har precis pillat i mej en morot. Och angående det här nu, snälla, sluta tjata.
Jag vet att jag är fin som jag är, jag vet att jag duger. För alla andra kanske, men min huvudsak med dessa två veckorna är att jag ska duga för mej själv. Jag kan inte gå omkring och se ut på ett visst sätt bara för att alla andra vill det, jag måste se ut på ett sätt som jag själv kan trivas med! Jag har alltid haft ett bra självförtroende, och det har jag fortfarande. Men när jag känner att jag vill gå ner ett par kilo, låt mej göra det! Jag lovar att jag har full kontroll över mej själv, jag stoppar inga fingrar i halsen och jag äter inga farliga piller. Få det inte att låta så jävla farligt.
Det är två, tre kilon som ska bort. När det är klart (vilket är snart) så kommer jag va igång med att äta lite oftare, och skippa pulvret.
Jag som äter så dåligt i vanliga fall, eller oregelbundet rättare sagt, fan.. Man borde vara glad att jag stoppar i mej så mycket som jag gör nu, får i mej mycket mer näring i pulvret än när jag endast äter ETT mål om dagen, som i vanliga fall. Jag vet vad jag gör, okej? :)

Duschen var det, fan att man alltid fastnar här.. ;)

1 kommentar:

Jennie ♥ sa...

Inget speciellt . Trött på människor i allmänhet !