fredag 19 december 2008

Jag är hemma.

Ganska nyss hemkommen. Ganska nyss nyduschad. Ganska drucken. :) Men det gör ingenting, för thank God it´s friday!
Skönt att man ska jobba imorgon. Hoppas att någon förstår ironin i det hela.

Imorgon blir det italiensk middag med gänget. Ska försöka sova nu så att jag är fit för imorgon! Det måste man vara..

Måste bara berätta om mitt väldigt givande samtal med doktorn - eller rådgivning, whatever, idag :
- Hej, jag skulle vilja ställa en dum fråga?
- Det finns inga dumma frågor.
- Okej? Vi får väl se. Jag har ont..
- Vart?
- Jag vet inte.
- Okej, det är rätt dumt..
- Mm. Jag vet..
- Kan du på något sätt specificera vart du har ont?
- I käken.. Eller i örat.
- Hmm.. Okej..
- Jaa.. Jag kan knappt säga vart, men det gör ont i alla fall.
Lång tystnad.
- Har du mer ont idag?
- Nej, idag är det bättre.
- Okej. Men vi får avvakta helgen ut, har du ondare på måndag får du ringa.
Tystnad.
- Folk säger att det kan vara en visdomstand?
- Jaa! Det kan det vara! Det är sant..
- Hmm..
- Hur gammal är du?
- 21..
- Hmm.. Okej.. Avvakta helgen och återkom till en tandläkare på måndag om du har ont.

Okej? Tänk om det skulle vara örat då? Vad fan ska tandläkaren göra åt det?

Nä, lite sömn på det, sen är man hemma. Eller på jobbet, beroende på hur man ser det.

Inga kommentarer: