måndag 8 december 2008

Barbie is a slut.

Fan, de där Barbiedockorna går högre i pris än vad jag förväntat mej! Alla har säkert läst eller hört att 20 kändisbruttor i Sverige har fått designa en egen Barbiedocka, att sedan sälja på Tradera till högstbjudande. Pengarna går sen i sin tur oavkortat till Barncancerfonden. Detta tyckte jag var väldigt klokt. Så jag bestämde mej för att jag skulle ha Carolina Gynnings designade docka. Inte enbart för att den var den snyggast designade, utan för att Gynning är Gynning. :) Men den har redan gått upp till 2000:- och det är över en vecka kvar av auktionen. Jag visste väl att Carolina var attraktiv, men.. Jag ville faktiskt ha den dockan! Funderar fortfarande, ska tänka igenom det noga innan jag bjuder isåfall. Men ändamålet är ändå Barncancerfonden. Jag kanske sover bättre om nätterna om jag donerar 2000 till Barncancerfonden? Det vet jag inte än.

Finanskris. Hur påverkas ni av den? Påverkas ni av den alls? Jag gör nog inte det. Än. Inte vad jag märker i alla fall, är lika slarvig med pengar nu som då. Kanske ska tänka mej lite för innan jag bjuder bort halva min lön till Barncancerfonden?

SATC och god natt, folket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen vännen, finanskrisen påverkar ju alla jättemycket! Allt blir dyrare, skatten och bensinen, alla jobb försvinner och vår A-kassa blir skitlåg... Men det kanske bara är för att jag inte har nåt jobb som jag känner så, ha ha!
Vi lär nog ses snart ;)
Puss Ale

Anonym sa...

Jag håller med Alexandra, det är så! Säger jag när jag också är arbetslös och väntar på min a-kassa!

Och du förresten, varfan har du hittat dom dockorna?? Jag har letat genom hela jäkla tradera efter dom! :)