onsdag 17 december 2008

Agge bannad.

Nu jag är faktiskt lite pissed.. Fick min hyreslapp i brevlådan nu när jag kom hem, och jag är inte glad över vad jag såg! Hyresvärden har höjt hyran till nästan 4000:- så det innebär att jag ska sätta mej på allvar och leta lägenhet. Typ nu. Det ska jag göra! Har städat undan lite, ska duscha och hälla upp ett glas vin, och sen ska jag ringa runt, eller i alla fall kolla runt efter ett nytt boende. Jag har absolut råd med 4000:- men lägenheten är inte värd det, inte på jävligt långa vägar. Jag accepterar inte en sån höjning! Martin och jag gjorde en deal i somras, att om hyran höjs med så mycket som en tia, så drar vi. Illa kvickt. Bara till att hålla tummarna för att jag hittar något fint, något underbart som jag vill ha, snabbt ska det gå! Kanske var bra att detta hände, för jag har ju velat flytta länge, men jag har ansett att jag kan bo här tills jag blir sambo, men det ser ju inte ut som att det kommer hända än på ett tag i alla fall. Så jag sticker! Någon som har en TVÅA, i fint skick att flytta ut ifrån och ge till mej? :)
Jag hade med glädje betalat 4000 till min hyresvärd, men varken han eller lägenheten är värd de pengarna, faktiskt. Min hyresvärd vet nog bara vad jag heter och vad jag har för kontonummer, inte vem jag är. Och skulle jag vilja ändra på något här, så känns det inte lönt att prata med honom. Nä, jag ska härifrån.

Nu börjar jag min boende-jakt! Wish me luck! :)

2 kommentarer:

Jennie ♥ sa...

Grannen över mig här ska flytta , en fin två , :) yes yes ! Are yoy commin' ? I need some agge lööööve !

Anonym sa...

minns inte den dealen men visst.. Vill oså ha en två