söndag 23 november 2008

Nattedags.

Sån jävla huvudvärk, och ingenting hjälper! Har haft ont hela dagen.. Det första jag gjorde var att dricka lite mer kaffe, eftersom jag ibland får huvudvärk om jag inte har druckit tillräckligt. Det hjälpte inte. Då tog jag en panodil. Det hjälpte inte heller. Jag drack två glas vatten. Nope, det hjälpte inte. Sen när klockan var kring 17 så slog det mej att det nästan var ett dygn sen jag åt sist, så jag åt. Hjälpte inte. Jag drack lite cola. Nej, det hjälpte inte. Vad gör man då?
Man umgås ett par minuter med Johan, äter lite mango och sen går man och lägger sej. Jag är så sugen på att bara sova nu, det har kommit att bli lite av en hobby. ;) Haha.

Såg ett halvkul program / dokumentär på TV igår om svensk fylle, bland ungdomar. Då frågade reportern två små barn på sju år, varför ungdomar dricker alkohol.
- För att de tror att man blir cool då.
- På vilket sätt blir man cool av att dricka? frågar reportern då.
- Det blir man inte.
I ett senare inslag frågar de en tjej på 16 år vad hon tycker om alkohol, och hon tycker att det är bra. Sen säger hon att hon känner sej mobbad och utfryst bara för att hon inte får gå på puben, bara för att hon bara är 16 år. Hon tyckte att hon var mycket mognare att gå på puben än 20åringar, och att hon kände sej allmänt utfryst i samhället tack vare detta. ;) Hon var dessutom fullkomligt allvarlig.

Och nu till min fråga då : Hur i helvete kan en sjuåring ge så mycket vettigare svar än en 16-åring?
Det är ju bara till att konstatera att en 16-årings hjärna inte alls är mogen att gå på puben! :)

Djupa tankar, jag vet. :) God natt.

Inga kommentarer: