fredag 28 november 2008

Jag älskar julen!

Imorse när jag satte mej på tåget så kom det en liten gråhårig gubbe fram med ett block i handen. Jag visste direkt vad han ville, han ville ställa frågor om hur jag upplever Blekingetrafiken. Jag har ljugit mej ifrån detta två gånger, och svarat på skiten en gång.
Jag tittade upp på gubben och sa :
- Jag har redan svarat på dom.
- Inte på denna resan väl?
- Nej, men jag vill inte mer, okej?
Så bara gick han sin väg.

När jag traskade till jobbet i morse så såg jag att det var så mörkt inne i bygget. Jag blev lite paff, för det såg så stängt ut. Men när jag kom in så stod mina underbara arbetsgivare framme vid bordet, där de hade tänt upp med ljus, pepparkakor och massa julmusik. :) Och de såg så söta ut! De vet dessutom hur mycket jag tok-älskar julen, så de hade släckt ner längs raderna och det är fortfarande släckt. :) Dagen kunde faktiskt inte ha börjat bättre! Eller sötare, rättare sagt. Jag älskar julen!

Inga kommentarer: