söndag 2 november 2008

Färdigstädat!

Gah, skrev nyss ett inlägg, men det försvann. :( Tar det igen.

Det är tur på ett sätt att jag inte bor större än vad jag gör, för detta är vad jag orkar/hinner med på en och samma gång. :)
Imorse skurade jag toaletten och skrubbade i köket, så nu ser spisen faktiskt ut som ny. Konstigt att den kan bli så skitig, jag som aldrig använder den!
Jag har dammsugit hela lägenheten med, förutom datarummet. Puh. Har till och med ställt i ordning i mormors dockskåp. :)
Nu har jag precis hällt upp en kopp kaffe och satt ner röven till Magnus Uggla - Trubaduren. Mälarö kyrka är inte heller så tokig.

Jag har en liten underlig undring. Som vanligt. Ni vet en doktor som är specialicerad på ryggar? Alltså en som som ägnar sej åt att knacka kotor hela dagarna? Kallas de för kiropraktor eller kiropraktiker? Jag har alltid trott att de heter kiropraktor, och Johan har hela tiden hävdat att det heter kiropraktiker. Jag har stått på mej, och rättat honom varenda gång. :) Men så igår, när jag låg och kollade på SATC.. Så hade översättaren skrivit kiropraktiker. Så nu frågar jag : Heter det kiropraktor eller kiropraktiker?

2 kommentarer:

Jennie ♥ sa...

kiropraktiker!

Anonym sa...

Jag hade sagt kiropraktor!