onsdag 15 oktober 2008

Svenska hora!

Fick ont i magen när jag gick in och läste tidningen på nätet nu. Det är på första sidan en artikel om hur illa tjejerna blir behandlade på gymnasiet i Karlskrona. Fortfarande.
Har det inte ändrats någonting sen jag gick där? Känner igen precis allt som står där, vet precis att det inte är något annat än sanning. En hemsk sanning!
Man får jämnt höra att man ska hålla sej i bakgrunden för att undvika sånt här, att man ska vara tyst så slipper man hamna mitt i.
Så är inte jag uppfostrad. Jag är uppfostrad i ett hem där ingen tar någon som helst skit, där alla står upp för vad vi tycker och ingen i min familj är rädd för att stå för det.
Så många kommentarer kring den här artikeln säger att tjejerna ska stå upp för sej själva när de blir kallade "svenska hora" dagligen. Det är inte lätt att stå på sej när man står på skolgården som ensam tjej och man vet att man är chanslös.
Man ska inte behöva vara rädd, man ska inte behöva gå i grupp för att våga gå från skolan till bussen hem. Vart fan är vi på väg?
Vad har alla vuxna tänkt göra? Blir så satans förbannad när jag läser att absolut ingenting har hänt sen jag gick på gymnasiet.
Och kom inte och säg att det är elevens ansvar, att eleven ska ställa sej upp mot alla de som kallar henne för hora.
Det gjorde jag, och det är känt att det inte slutade bra..

Det är inte oss det är fel på, det är er!
Jag tänker inte ta det, jag vill faktiskt inte leva i ett mångkulturellt samhälle om det är meningen att det ska vara såhär. Så mycket skit..
Och ska man skylla på kultur, (som så många gör) så vill jag inte att vi "svenska horor" ska bli beblandade med den sortens "kultur".
Jag säger bara det, den dagen jag får en dotter som kommer hem från skolan och har blivit kallad för något sånt, den dagen kommer jag inte vara mild. Jag kommer inte vara snäll, och jag kommer inte visa någon nåd alls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

You go girl

Anonym sa...

Oh ah! 1 more.... Framåt kamrater se dagen är nära!

Anonym sa...

Hihi, klicka på ngn utav siffrorna på min sida. Sen får du bli medlem, och sen kan man själv välja vilka av dom "antal besökar per dag/månad/vecka" osv som man vill ska visas på bloggen.
Lite html-koder och sen är det klart. :) Det fixar du!

Anonym sa...

Ja, det tror jag att dom kan. Jag får iaf ett mail en gång per dygn där jag ser folks ip-nr och eventuella bloggadresser och sånt... :P