måndag 29 september 2008

Meningslösa måndag.

Väckarklockan ringer och jag väcks ur min dröm, så var det åter dags för en ny dag.
Jag vandrar ut i hallen och hämtar min tidning, men där står det som vanligt inget nytt.
Jag läser om ett fyllo som fått stryk på en bar, och jag undrar om jag kanske var där?
Sen suckar jag och inser att det dröjer många dar innan helgen åter är här.
Och idag är dan som går saktast utav alla, ja idag är dan som jag har valt att kalla : Meningslösa måndag!
Det är dagen då tiden står still. Meningslösa måndag - det är dan då inget går som jag vill. Meningslösa måndag är åter här och jag säger farväl till ännu en helg.
Jag ligger i sängen och funderar på om det egentligen är värt att stiga upp?
För idag är dan som är värst utav dom alla, ja idag är dan som jag har valt att kalla : Meningslösa måndag!
Det är dagen då tiden står still. Meningslösa måndag - det är dan då inget går som jag vill.

Meningslösa måndag..
Finns ingen mer passande låt, tänker på den varenda måndag när jag ska stiga upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilket fint pepptal :D Tur att du ska wowa med mig ikväll då hih!!


// Lina

Anonym sa...

Inte är det väl Winnerbäck som skrivit den?? Du, kan man köpa den där Otto på fler ställen? Typ Ica?
Puss/Ale