tisdag 9 september 2008

Good night, banana!

Detta, mina kära läsare, är en kväll fylld av överraskningar. Ordagrannt! Jag är inte ett dugg besviken, i vanliga fall hade jag velat säga meningslösa måndag, men den här måndagen vart visst allt annat än meningslöst!
Jag mötte upp Angélica hemma hos mitt, slängde in en maskin tvätt och sen räddade jag henne från två fjortisar. ;)
Hem till henne, hon hade lagat mumsig mat! Satt efter det och pratade en fasligt massa strunt och drack lite vin, för att sedan gå vidare till baren och beställa in varsin Cosmopolitan. ;)
Blev lite med skitprat, men sen var jag tvungen att bege mej hemåt. Jennie satt ju på min trappa och väntade. Och denna underbara människa.. Duktigt vad jag har saknat henne.
Vi satte oss i mitt fönster med benen dinglande ut och tog varsitt bloss, like the old days, och pratade och pratade.. Glömde tvätten - som vanligt, men jag hann ta den. Allt är klart, och jag har absolut fått prata av mej idag. ;P Inget viktigt alls, bara en massa gojja som måste ut.
Det är inte lätt att vara jag.

Måste sova nu, men innan dess bara måste jag skriva om min otroligt givande bussresa hem från stan. Var nära på att vända mej om och ge fanskapet bakom en typ : "så jävla snygg är du inte!" men jag höll mej. Det var en stockholmare, en riktig brat som satt och snackade med någon i telefon. Och folk påpekar att JAG lägger in swenglish ibland, men denna var fan oslagbar! Han la in så jävla meningslösa engelska ord i sina för övrigt svenska meningar. Typ nåt om att "slip on a banana" mitt i en vanlig mening. Hur tänkte han där liksom? Jag menar, herregud.. Så jävla snygg var du inte! Inte ens lite! Så, nu har jag fått det sagt, dags för kudden.

So long!

Inga kommentarer: