fredag 5 september 2008

Dö-tid.

Ibland när jag har tråkigt så seglar jag in på en mycket intressant sida, Familjeliv. Väl där inne brukar jag läsa folks tankar och åsikter i ett forum. Forumet är uppdelat i hur många kategorier som helst, så det är bara att välja vad man vill läsa om. I vanliga fall läser jag mest (diskuterar gärna också) om etik - typ om homofrågor, ska en bög få skaffa unge? etc. Jag tycker det, men det är en annan historia.
Idag blev det att läsa om jämnställdhet. Det där är ju alltid lika roligt att läsa diskussioner om.

En fråga ställdes : Om mannen i ett förhållande styrs av kvinnan så kallas han toffel. Vad kallas då en kvinna som styrs av mannen?

Då sattes arbete i min hjärna igång. Har man nånsin hört ett ord som talar om vad kvinnan kallas när hon "tofflar"? Svagsint kanske? Haha.
En jävligt löjlig diskussionsfråga, jag vet! Men det är lite kul om man tänker efter..

1 kommentar:

Jennie ♥ sa...

Jag blev kallad för att "svansa" & när jag inte höll med om det fick jag två glas kastade på mig , varav ena splittret fick jag i min friska öga :S