fredag 15 augusti 2008

Tysta vagnen.

För alla som nån gång ibland åker tåg vet man ju att det finns en tyst kupe, den så kallade tysta vagnen. I den sätter sej dom som inte vill bli störda av exempelvis mobiltelefoner som ringer, mp3-spelare, datorer etc. Där inne sitter man om man vill ha tystnad. Inte så konstigt. Men om man vill ha tystnad får man ju faktiskt sätta sej i den tysta vagnen med, och inte ute bland alla dom som vill lyssna på sin mp3 eller ha mobilen på.
För ett tag sen när jag skulle åka tåg till jobbet så blev jag tvungen att sätta mej jämte en kvinna, eftersom jag inte hade tålamod att irra omkring för att hitta en egen plats. Hade min mp3 på, som vanligt. Efter ca tio minuters resande så petar kvinnan mej på armen och säger:
- Vilken hög bas du har.
Jag tar ut hörlurarna.
- Va?
- Vilken hög bas du har!
- Jaha?
Kvinnan tystnar. Jag stoppar tillbaka hörluren. När jag precis har stoppat in hörluren så petar hon mej på armen igen.
- Ja?
- Jag känner mej som en gammal tjat-kärring när jag säger detta. Men du har väldigt hög bas.
Denna gången svarar jag inte, utan ger henne ett falskt leende, stoppar tillbaka hörlurarna och höjer basen.
Varför inte sätta sej i tysta vagnen om man inte vill bli störd av andra? Bara en tanke..

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha så klockrent!!!! Hur många gånger har man inte vart med om liknande situationer?! :)