fredag 29 augusti 2008

Trött.

Fasiken, vad trött jag är idag. Har ju i två veckors tid börjat klockan nio istället för åtta. Och den timmen gör skitmycket på morgonen. Och idag skulle jag upp vid sex, eftersom jag börjar åtta. Herregud, jag trodde aldrig jag skulle ta mej upp, känns som att jag har grus i ögonen.

Idag ska jag hämta glasögonen efter jobbet. Har hotat Ali att han är den första som ska få se dom på, och skrattar han så kommer jag aldrig mer ha dom på mej på jobbet. Hoppas inte han skrattar, för jag måste ha dom på jobbet, annars kommer jag bli beroende av panodil. Onödigt att proppa i sej massa sån skit för lite huvudvärk när man kan lösa det med ett par glasögon, liksom..

Anyway, har en kul grej. Häromdagen upptäckte jag en burk i min kyl, en Tupperware-burk som jag av någon anledning har ställt in där. Då slog det mej, det är ju sen jag och Tobbe dippade en gång. För länge sen.. Började fundera på hur länge den kan ha stått där, vågade inte tänka på det riktigt.
Jag har låtit den stå kvar där nu i ett par dagar, för jag har inte vågt öppna den. Har tänkt att jag tar den en annan dag istället. Och så igår..
Jag tog ut burken, öppnade locket o kikade ner. Ingenting. Förutom vanlig dipp! Men, hur fan då liksom? Den luktade inte konstigt eller nånting, och jag vet att det är länge den har stått där!
Tupperware håller måttet, vill jag lova!

Åka tåg nu, puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förväntade mig "Ja men mitt smör smakar ju lite surt...." men inte de!