torsdag 9 februari 2017

Jag har länge sagt till mig själv att jag måste bli bättre på att prioritera här i livet, och då handlar det i synnerhet om att prioritera bort. Alla måsten, typ. Numera är jag bra på att se bortom alla måsten på hemmaplan, helt enkelt för att jag inte orkar när jag väl kommer hem. Städ är ett exempel. Jag har nu för tiden förmågan att skjuta på det flera dagar. Så gjorde jag inte förut. Förut bestämde jag mig, sen tog jag tag i det. Nu.. nu är jag ofta för trött eller för lat för att tvinga mig till sånt jag inte har lust med. Det känns faktiskt ganska bra. Imorgon ska jag städa, för på lördag kommer min familj hit. Så mysigt. ❤ och det är ju fint att ha hemmet städat på helgen för då kan man koppla av på ett annat sätt. 

Tvätten är ju ett måste som jag måste ta mig an. Finns ju inte hur mycket tider som helst i tvättstugan! Imorse letade jag förgäves efter mina nytvättade favvo-jeans. Hittade ingenstans. Fick panik, och jag blev stressad för tiden började ticka iväg. Tänkte snabbt att jag springer ner till tvättstugan och kollar om jag glömt dom där igår. Visade sig att hela tumlaren var knökfull av mina kläder. Hade glömt. Har aldrig hänt förr. Trött. 😂

Inga kommentarer: